شرایط و مراحل امریه ثبت احوال چگونه است؟ (قوانین و شرایط 1404)

Picture of کارشناس 104 بالنج
کارشناس 104 بالنج
فهرست مطالب
عکس شاخص پست 43 درباره امریه ثبت احوال، تصویری از لوگوی سازمان ثبت احوال ایران در یک زمینه آبی تیره قرار گرفته است.

اگر به دنبال گذراندن دوره خدمت سربازی خود به صورت امریه هستید، سازمان ثبت احوال می‌تواند یک گزینه مناسب برای این کار باشد.
تجربه خدمت در این سازمان می‌تواند مهارت‌های مهمی را در حوزه‌های مختلف مانند مدیریت اطلاعات، ارتباطات و امور اجرایی به شما بیاموزد. برای درخواست امریه در سازمان ثبت احوال، باید طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده اقدام کنید.
در این مقاله به شرایط و مراحل ثبت‌نام امریه ثبت احوال می‌پردازیم.

گیف تبلیغاتی بالنچ پلتفرم جل مشکلات سربازی

سازمان ثبت احوال کجاست؟

سازمان ثبت احوال کشور یکی از ارگان‌های دولتی مهم در ایران است که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور را بر عهده دارد. این سازمان که به طور مستقل فعالیت می‌کند، زیرمجموعه وزارت کشور به حساب می‌آید.
از وظایف اصلی آن می‌توان به تهیه و ثبت اطلاعات ثبتی اساسی مانند ولادت، فوت و ازدواج، همچنین صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه اشاره کرد.

ثبت‌نام امریه ثبت احوال چه شرایطی دارد؟

سازمان ثبت احوال نیازمند شرایطی است که به دو دسته شرایط لازم و امتیازآور تقسیم می‌شوند.
متقاضیانی که بنا به شرایط امتیاز بالاتری کسب کنند پس از قبولی در مصاحبه حضوری برای امریه در سازمان ثبت احوال پذیرفته می‌شوند و
پس از آن لازم است به مدت 24 ماه امریه را بگذرانند و حتما باید در دوره آموزشی شرکت کنند.
داوطلبان بومی هر استان برای پذیرش در اولویت هستند.

تابع جمهوری اسلامی ایرانشرط لازم
پایبندی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانشرط لازم
اعتقاد به یکی از ادیان پذیرفته‌شده طبق قانونشرط لازم
نداشتن سو پیشینیهشرط لازم
عدم عضویت در گروهک های معاند انقلاب اسلامیشرط لازم
عدم مصرف مواد مخدرشرط لازم
عدم غیبت سربازی غیر موجهشرط لازم
نداشتن سابقه خدمت قبلیشرط لازم
مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشدشرط لازم
رشته تحصیلی مرتبط و موردنیاز سازمان ثبت احوالشرط لازم
تاریخ اعزام اعلام ‌شده توسط سازمان ثبت احوالشرط لازم
تحت پوشش کمیته امداد امام خمینیشرط امتیازآور
تحت پوشش سازمان بهزیستیشرط امتیازآور
جزو خانواده ایثارگران، جانبازان و شهداشرط امتیازآور
معاف از رزم داشتنشرط امتیازآور
زندگی در مناطق محروم کشورشرط امتیازآور
عضو سازمان بسیج (حداقل سابقه ۶ ماه)شرط امتیازآور
حافظ یا قاری قرآنشرط امتیازآور
داشتن سوابق و رزومه کاری مرتبطشرط امتیازآور
معدل بالا و تحصیل در دانشگاه‌های معتبرشرط امتیازآور

توجه:
در حین امریه در سازمان ثبت احوال، نمی‌توانید کسری خدمت بگیرید و امکان جابه‌جایی وجود ندارد.

رشته‌های موردنیاز امریه سازمان ثبت احوال

فهرست رشته‌های موردنیاز امریه سازمان ثبت احوال را در جدول زیر می‌بینید:

حقوق (کلیه گرایش‌ها)             مدیریت (گرایش‌های دولتی، مالی و اجرایی)
الهیاتکامپیوتر
حسابداری (کلیه گرایش‌ها)منابع انسانی

برای امریه ثبت احوال چگونه ثبت‌نام کنیم؟

ثبت نام امریه ثبت احوال هرگز تلفنی یا حضوری انجام نمی‌شود، با این حال سامانه مجزایی برای ثبت‌نام وجود ندارد.
شما باید اخبار مربوط به امریه این سازمان را از سایت ثبت احوال یا سایت وزارت کشور پیگیری کنید و
به محض صدور فراخوان جدید می‌توانید از شرایط و مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام آگاه شوید.

قسمت اخبار وبسایت وزارت کشور

شیوه دقیق ثبت‌نام نیز در فراخوان‌ اطلاع‌رسانی می‌شود که معمولا از طریق سایت وزارت کشور خواهد بود اما
مراحل اصلی این فرآیند شامل بازدید از سایت ثبت‌نام، بررسی شرایط و رشته‌های موجود، اطلاع از زمان اعزام و استان‌های مربوطه، آماده‌سازی مدارک مورد نیاز، ورود به صفحه فرم ثبت‌نام، تکمیل فرم با اطلاعات و تصاویر مدارک از جمله برگ سبز و ثبت آن است.
معمولاً پس از اتمام این مراحل، یک کد رهگیری دریافت می‌کنید.
سپس با شما تماس می‌گیرند و از شما برای شرکت در مصاحبه حضوری دعوت می‌شود.
در حال حاضر هنوز فراخوانی برای ثبت‌نام امریه سازمان ثبت احوال وجود ندارد.

مدارک لازم برای ثبت نام امریه چیست؟

  • شناسنامه و کارت ملی (اصل و کپی)
  • گواهی عضویت در کمیته امداد یا بهزیستی
  • سند ازدواج  و اطلاعات همسر و فرزندان برای متاهلان
  • سوابق کاری، رزومه کاری و علمی و پژوهشی
  • برگ اعزام به خدمت یا برگ سبز (اصل و کپی)          
  • آخرین مدرک تحصیلی (گواهی موقت یا نامه ابطال معافیت تحصیلی)
  • عکس پرسنلی          
  • مدارک محل سکونت
  • برگه واکسن سربازی مشمولان
  • فرم ثبت‌نام امریه ثبت احوال
  • گواهی عضویت در بسیج           
  • گواهی مبنی بر عضویت در خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان

 پس از ثبت نام آنلاین و اسکن کردن مدارک و بارگذاری آن در سامانه لازم است
اصل مدارک را به صورت حضوری و در جلسه مصاحبه ارائه دهید.

ثبت‌نام و اعزام در امریه سازمان ثبت احوال چه زمانی است؟

به‌طور معمول، ثبت‌نام برای امریه سازمان ثبت احوال دو بار در سال انجام می‌شود،
اما در صورت نیاز این سازمان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، ممکن است تعداد دفعات ثبت‌نام افزایش یابد.
زمان‌بندی ثبت‌نام به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که فاصله‌ای بین ۲ تا ۴ ماه از تاریخ ثبت‌نام تا تاریخ اعزام وجود داشته باشد.
بنابراین، مشمولان باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حداقل ۲ ماه قبل از تاریخ اعزام خود، اقدام به ثبت‌نام کنند.

براساس تجربیات سال‌های گذشته، معمولا ثبت‌نام برای تاریخ‌های اعزام در ماه‌های زوج انجام می‌شود.
بنابراین، توصیه می‌شود که برای اعزام در ماه‌های زوج برنامه‌ریزی کنید و تمرکز خود را بیشتر بر نیمه اول سال قرار دهید.

اگر تا حداکثر ۲۰ روز قبل از تاریخ اعزام، خبری دریافت نکردید یا با شما تماس گرفته نشد،
به‌این معنی است که درخواست شما پذیرفته نشده است و می‌توانید در فراخوان‌های بعدی برای شانس دوباره اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با تیم بالنج در تماس باشید.

گیف بنر معرفی بالنج پلتفرم و ابزار مشاوره گذراندن خدمت سربازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *